Dlaczego każda firma powinna mieć swoją stronę internetową?

Zauważyłem ostatnio trend, który wiele osób uważa za przyszłościowy, ja natomiast uważam takie podejście za całkowicie nieodpowiedzialne. Mianowicie chodzi mi o firmy, które decydują się zaoszczędzić kilkaset złotych (jednorazowo!) na stronie internetowej ponieważ twierdzą, że profil na portalu społecznościowym jakim jest Facebook lub Instagram w zupełności wystarczą i gwarantują im dopływ klientów. Jak najbardziej zgadzam się z tym, że obecnie portale społecznościowe do bardzo dobre źródło ruchu i pozyskiwania potencjalnych odbiorców dla naszych usług, ale… trzeba zdawać sobie sprawę, że tak naprawdę nie mamy żadnej kontroli nad naszą stroną. Pozornie – możemy edytować wszystkie opisy, wrzucać dowolne zdjęcia i informacje na nasz profil, jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że tak naprawdę to nie my jesteśmy właściciel naszej strony an portalu społecznościowym. Co się stanie jeśli za kilka miesięcy, albo lat administrator z jakiegoś powodu postanowi usunąć nam konto? Być może nie spodobają mu się treści jakie publikujemy?

Jako przykład mogę przytoczyć stream’erkę ze strony twitch.tv której konto zostało usunięte ponieważ w swojej relacji na żywo stwierdziła, że według niej na świecie istnieją tylko dwie płcie! Co jeśli po prostu zmieni się model biznesowy tych portali i zaczną od stron firmowych żądać dużych opłat? Abyśmy w takiej lub podobnej sytuacji nie zostali z przysłowiową „ręką w nocniku” kłania się słowo dywersyfikacja. Chodzi o różnicowanie źródeł ruchu internetowego i miejsc w których pozyskujemy klientów, tak aby nie opierać całego modelu biznesowego na jednym lub dwóch źródłach. W kontekście wszystkich wydatków które ponosimy w związku z funkcjonowaniem firmy kilkaset złotych na budowę chociaż prostej strony internetowej to naprawdę niewiele. Nawet jeśli nie planujemy jej obecnie traktować jako główny sposób na reklamę to jednak w mojej opinie należy ją mieć.

Źródło zdjęć: pixabay.com