Rodzaje stron internetowych dla firm

Właściciel firmy decydując się na stworzenie strony internetowej mającej reklamować jego działalność stoi przed wyborem rodzaju strony. Okazuje się, że często wybór nie jest prosty, a trzeba go dokonać spośród co najmniej kilku opcji. Sprawdźmy więc co najczęściej zaproponują nam osoby zajmujące się tworzeniem stron internetowych.

Strona – wizytówka

To najtańsza i jednocześnie najmniej rozbudowana opcja. Bardzo prosta strona internetowa, lecz zawierająca wszystkie podstawowe informacje na temat firmy i jej oferty. Najczęściej w zupełności wystarcza do budowania pozycji na rynku lokalnym. Może mieć formę „landing page”, czyli strony internetowej, która nie ma podstron – wszystkie ważne informacje zawarte są na stronie głównej. Zaznaczyć trzeba, że mimo iż mówi o prostej stronie internetowej nie wyklucza tego, że będzie efektowna i zapadająca w pamięć. Landing page stworzony w pomysłowy sposób może powodować „efekt wow”. Innowacyjne tworzenie stron www pozwala pogodzić prostotę ze świetnym wyglądem i doskonałą funkcjonalnością. Taka strona nie wymaga regularnych aktualizacji i modyfikacji, dzięki czemu jej utrzymanie wymaga minimalnego nakładu kosztów.

Niezależnie jaki rodzaj strony internetowej wybierzemy – obecnie wymogiem jest jej responsywność

Tradycyjna strona firmowa

Jeszcze kilka lat temu było to najczęściej spotykane rozwiązanie, obecnie ta pośrednia opcja nieco straciła na popularności na rzecz pozostałych dwóch rozwiązań. To klasyczna strona internetowa zawierająca takie zakładki jak: Oferta, Cennik, Kontakt. W dobie dużych wyświetlaczy i szybkiego internetu rozbijanie na mniejsze kategorie nie ma tyle sensu – małe firmy z powodzeniem zamieszczą wszystkie niezbędne informacje na stronie typu wizytówka.

Rozbudowana strona firmowa

Najbardziej rozbudowana, a co za tym idzie najdroższa opcja. Jej przygotowanie wymaga bardzo wiele czasu. Najczęściej opiera się o system zarządzania treścią, który pozwala wprowadzać zmiany z poziomu panelu administracyjnego. Polecana dla większych firm, które chcą na bieżąco informować swoich klientów o nowościach, często wprowadzają modyfikacje oferty lub regularnie zmieniają asortyment. Bardzo często uzupełniona jest o blog na którym publikowane są informacje i ciekawostki z danej branży. Ma on za zadanie przyciągnąć na stronę potencjalnych klientów. Do prowadzenia tego typu strony potrzebny jest czas lub zlecenie tego firmie zewnętrznej. Strona firmowa z blogiem który od kilku miesięcy nie był aktualizowany może odstraszać zamiast przyciągać.

Warto poświęcić chwilę i dobrze przemyśleć zanim zdecydujemy się na jedną z opcji. Trzeba wziąć pod uwagę budżet oraz czas który możemy poświęcić na posiadanie strony. Czasami mniejsza, jednak zadbana strona internetowa będzie skuteczniejsza w budowaniu marki niż większy serwis, jednak nieregularnie prowadzony.